De volle Pont waard

 Toegankelijkheid 

Beleving                

Dienstverlening    

Algehele ervaring 

Voor vandaag heb ik een museum bezocht waar ik al een tijdje niet meer ben geweest. Het museum bereiken kan wat heftig zijn dus zorg ervoor dat je je schokdempers bij je hebt en maak je op voor een hobbelige entree. In mijn herinnering is de Pont verder een erg rolstoelvriendelijk museum aangezien alles gelijkvloers is. Hopelijk vallen mijn herinneringen niet tegen en wordt dit museum een goede ervaring.

Op rolletjes
Het museum is binnen te komen door middel van een draaideur, omdat deze vaak iets te snel gaan, kun je op de invalideknop drukken om ervoor te zorgen dat de deur trager gaat. Meteen bij binnenkomst kon ik gemakkelijk doorrollen naar de balie. Deze is wat hoog maar nog steeds redelijk toegankelijk door het vriendelijke personeel dat ook echt met JOU in gesprek gaat in plaats van met de duwer.

Het eerste dat me opvalt in dit museum zijn de makkelijk te rollen tegels en brede gang. Nu zal je denken ‘dit is al beter dan een gemiddeld museum’, maar niets is wat het lijkt…. HET WORDT BETER!!! Er ligt een heerlijke gelijke vloer waar je zonder moeite overheen glijdt. De expositieruimte is ruim opgezet en ik kan overal gemakkelijk de kunst bekijken. Ondanks dat het museum een grote, open ruimte bevat valt het galmen mee. Dit maakt het museum ook acceptabel wat betreft prikkels.

Als ik iets moet verzinnen...

Ik kan eigenlijk vrij weinig slechts over dit museum zeggen, maar als ik echt zou zeuren kan ik kritiek hebben op de drempels in de voormalige wolopslag. Het is door de oude rails in dit deel van het museum namelijk lastig in de kleine ruimtes in te komen. Ik ben dan echter echt aan het zoeken naar iets om kritiek op te hebben: de kunst is vanuit de deuropening prima te zien.

Het museum beschikt ook over een mooi museumcafé. Ook hier kon ik prima aanschuiven met mijn rolstoel. De souvenirshop daarentegen is iets lastiger te bezoeken met de rolstoel door de smalle opstelling.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Even voorstellen