Special: parkeergarage Wolvenhoek

Toegankelijkheid 

Beleving                

Dienstverlening    

Algehele ervaring 

Heb je wel eens iets meegemaakt dat zo slecht was dat het grappig werd? Dat was namelijk mijn ervaring met parkeergarage 'Wolvenhoek' in Den Bosch. Volgens de website goedkoopparkeren.nl is de parkeergarage "toegankelijk voor gehandicapten". Ik, een gehandicapte, wil graag weten wat zij daar dan mee bedoelen.

De parkeergarage gaat al een aantal jaar mee en dat is te merken. De garage is bijvoorbeeld nauwelijks bedacht op grotere automodellen en het in- en uitstappen is daarom dus lastig. Onze auto is dan misschien wel klein, de twee leasesloepen aan weerszijden van onze auto waren dat absoluut niet. Daarnaast zijn er slechts 4 invalidenparkeerplaatsen op een totaal van 467 parkeerplaatsen. Voor de snelle rekenaars onder ons: dat is minder dan 1%.

Het idee van een parkeergarage is natuurlijk dat je er niet te lang blijft rondhangen. Je parkeert je auto en gaat naar je bestemming. Wij zijn aangewezen op de lift om het gebouw te kunnen verlaten. Deze lift stopt niet op iedere verdieping, waardoor wij eerst een helling op moesten waar ook auto's gebruik van moeten maken. Er was geen apart voetgangersgedeelte, dus dit was ontzettend gevaarlijk.

Toen we eindelijk een lift gevonden hadden, moesten we eerst een deur openen. Deze deur was smal en opende naar een kant. Het was dus niet mogelijk om de deur open te duwen en er tegelijkertijd doorheen te lopen. We moesten op de een of andere manier de deur opentrekken, onszelf snel door het gat wurmen om tot slot een bemoedigend klapje tegen ons achterste te krijgen van de deur. 'Goed gedaan, makkers. Jullie hebben het geflikt.'

Om deze review te besluiten de liftervaring. Dit was een dusdanige shitshow dat ik besloot het zijn eigen post verdiende. De lift was zo klein dat ik in mijn rolstoel en mijn duwster er precies in pasten. Je moest je dus heel precies in de lift positioneren, omdat anders de deuren niet sloten. Daarnaast rook het er raar. Niet heel erg relevant voor de toegankelijkheid, maar wel voor mijn coronazintuigen.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Even voorstellen